Köp- och leveransvillkor

Allmämt

Företaget har sitt säte i Solna. Företagets postadrss är Regnstigen 16 16960 Solna. Företaget heter "Winsth&Yousef Handelsbolag" (senare i texten refererat till "W|Y"). Köpvillkorern gäller när du som konsument ("du") gör en beställning på hemsidan w-y.se. När du gör en beställning hos w-y.se ingår du ett avtal med "Winsth&Yousef handelsbolag" organisationsnummer: 969791-4548. För att göra en beställning måste du ha fyllt 18 år. Genom att göra en beställning godkänner du köpvillkoren nedan. "W|Y" reserverar sig för eventuella skrivfel på hemsidan, exempel fel produktbeskrivning eller teknisk specifikation. "W|Y" reserverar sig för eventuella prisfel och kommer i så fall kontakta dig som konsument om ni accepterar priskorrigeringen eller vill avbryta ert köp.

 

Leveransvillkor*

Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar. 

Vi skickar beställningar med Postnord. Din beställnings skickas i ett vadderat kuvert direkt till angiven adress vid beställnings tillfället. "W|Y" tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Fraktkostnaden är 19 kr inom Sverige, handlar du för över 349 kr är det fraktfritt och beloppet dras automatiskt av i kassan.

 

Ångerrätt/Reklamation*

 

"W|Y" följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Du måste alltid ta kontakt med oss här (info@w-y.se) innan du gör en retur. Du betalar själv returfrakten. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom trettio (30) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Produkten ska vara i samma skick som när den mottogs. Produkten ska även ligga i sin originalförpackning som den levererades med. Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid en ersättningsvara, däremot gäller inte garantin:

- Estetiska förändringar, defekter och skador på grund av normalt slitage och åldrande

- Defekter och skador på grund av förlust, stöld, brand eller vatten

- Fel eller skador som orsakats av felaktig användning eller modifiering.

Du har rätt att avbeställa en order om den ej har skickats. Har "W|Y" redan skickat varan måste den tas emot, om du ångrar dig behövs en retur göras efter mottagandet. En avbeställning är inte giltig förrens du mottagit en skriftlig bekräftelse från "W|Y".

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

- Visa/Mastercard

"W|Y" samarbetar med Klarna, för mer information läs Klarnas villkor i våran kassan. Vid betalning med kort fyller du i ditt kortnummer, kortets giltighetstid och CVC/CVV-kod. Vi accepterar betalning med VISA och MasterCard. Observera att pengarna endast reserveras vid beställning. Det är först när vi levererar och skapar kvitto som pengarna dras från ditt konto. 

- Swish

Betala säkert med Swish via mobilen. Följ instruktionerna i kassan för betalning med Swish. Du behöver swish-appen och Bank-id för att kunna betala med Swish. När betalningen är godkänd dras pengarna direkt från det konto som är kopplat till Swish och ordern bekräftas.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen